הדברה בטוחה ומקצועית

 

הדברה בטוחה – האמנם?

לעתים אין מנוס ועלינו לטפל בבעיית מזיקים שהתפרצה לחיינו. ייתכן ומדובר בג'וקים רבים אשר פולשים לנו לבית, עכברים שהשתכנו בתוך העסק, נמלים שהשתלטו על המטבח ועוד מני סוגי מטרדים. במקרים בהם אנו לא מצליחים להשתלט על הבעיה, לא נותר אלא להזמין הדברה מקצועית. אך חשוב לדעת- העובדה שאנו מזמינים מדביר מקצועי, לא אומר בהכרח שזוהי הדברה בטוחה. לפניכם מספר כללים בסיסיים עליהם עלינו לשים דעתנו כאשר אנו רוצים לבצע הדברה בטוחה, לנו ולסביבתנו.

 הדברה בטוחה ומקצועית, ארגון מדבירי מזיקים בישראל

מיהו המדביר?

עליכם לוודא שהמדביר אשר הגיע לבצע אצלכם את ההדברה הנו מדביר עם רישיון. עליו להיות מוסמך ומורשה לבצע עבודות הדברה, שכן מדובר בהתעסקות עם חומרים מסוכנים. בקשו לראות את תעודת המוסמך שלו ושימו לב שהתמונה זהה לאדם העומד בפניכם. ישנם מקרים בהם מדבירים עובדים תחת רישיון של אדם אחר ועליכם להיזהר. דברו עם המדביר טרם ביצוע העבודה, וודאו שכל החומרים בהם הוא ישתמש בביתכם הם חומרי הדברה בטוחה אשר מאושרים על פי חוק. לידיעתכם, ישנם חומרי הדברה אשר מסוכנים פחות לאדם ועושים עבודה טובה בסילוק המזיקים. התעניינו באיזה חומר משתמש המדביר ומהן החלופות שהוא מציע.

הערה: ישנה נטייה, בעיקר של אנשים שמנסים להדביר בעצמם וכמו כן של מדבירים לא מקצועיים, להשתמש בכמות גדולה של חומרי הדברה (מעבר למומלץ), על מנת לקבל תוצאות טובות יותר. שימוש בכמות גדולה בדרך כלל לא יביא לכם תוצאות מוצלחות יותר, ויותר מכך, יכולה להיווצר הרעלה סביבתית שתפגע בכם, במשפחתכם, בבעלי החיים ואף בקרקע. הדברה בטוחה אין משמעותה הדברה מוצלחת פחות. להיפך.

הדברה בטוחה ומקצועית, ארגון מדבירי מזיקים בישראל

מה תפקידנו כאשר מתבצעת הדברה?

ראשית נמנע גישה אל הרעל שבקרוב יהיה בסביבתנו. נעשה זאת על ידי הגנה על המזון בביתנו והכלים בהם אנו משתמשים. הרחיקו כל דבר מאכל או עטפו אותו היטב. את הכלים רצוי לשטוף היטב עם סבון לאחר סיום ההדברה. מנעו גישה של ילדים אל האזור והשגיחו עליהם. אם לא מדובר בתינוקות, רצוי להסביר לילד מהי פעולת ההדברה ומדוע חשוב לא להתקרב בשום פנים ואופן. חשוב להדגיש את האיסור לגעת ברעל או בפיתיונות! בנוסף, הודיעו לשאר בני המשפחה ולשכנים. במידה וישנן חיות מחמד בביתנו או בבתי שכנינו, יש להודיע למדביר כדי למנוע הרעלתם.

בבית לא כדאי לשהות כלל במשך שעתיים עד שש שעות מרגע ההדברה. הדברה בטוחה היא הדברה רחוקה מבני אדם. לאחר מספר שעות אלו ירד ריכוז החומר בבית והאזור יהיה בטוח יותר שוב. הוראה זו תקפה גם כאשר החומר הפעיל נחשב מסוכן פחות. מדביר מקצועי ינחה אתכם כיצד לנהוג. עם החזרה לבית פתחו מיד את החלונות ואווררו את המרחב כולו. את המשטחים יש לשטוף עם מים וסבון, רצוי לשאול את המדביר מתי ניתן לעשות זאת.

ברגע שהמדביר מסיים את עבודתו, בקשו ממנו תעודת אחריות על העבודה. האחריות היא למספר חודשים בדרך כלל, וחשוב שתחזיקו בה למקרה שהמזיקים חוזרים. בנוסף בקשו מהמדביר הנחיות הדברה בטוחה- מה צריך לבצע בשעות הקרובות ומה ניתן לעשות כדי למנוע את חזרתם של המזיקים לשטחנו. בנוסף וחשוב מאוד: בקשו מהמדביר רישום ותיעוד של העבודה: איזו פעולת הדברה בוצעה, היכן, באילו חומרים השתמש וכל פרט אחר לגבי עבודתו. על המדביר לספק לכם דברים אלו, אלו חובותיו של מדביר מוסמך.

זכרו: ערנות מונעת אסון!